མཆོད་བརྗོད།

सर्वदृष्टिप्रहाणाय यः सद्धर्ममदेशयत् । གང་གིས་ཐུགས་བརྩེ་ཉེར་བཟུང་ནས༎ ལྟ་བ་ཐམས་ཅད་སྤང་པའི་ཕྱིར༎

अनुकम्पमुपादय तं नमस्यामि गौतमम् ।। དམ་པའི་ཆོས་ནི་སྟོན་མཛད་པ༎ གཽ་ཏམ་དེ་ལ་ཕྱག་འཚལ་ལོ༎

Wednesday 25 September 2013

བསྟན་བཅོས།

आर्याष्टसाहस्रिकायाः प्रज्ञापारमितायाः पिण्डार्थः

༄༅། །ཚིགས་སུ་བཅད་པ་དགུ་པ་བཞུགས་སོ།

བཅོམ་ལྡན་འདས་མ་འཕགས་མ་ཤེས་རབ་ཀྱི་ཕ་རོལ་ཏུ་ཕྱིན་པ་མ་ལ་ཕྱག་འཚལ་ལོ།

प्रज्ञापारमिताम्बुधौ शुभ्ररत्नाकरे स्वयम्
सर्वा (सर्वाः) पारमितास्तत्र तादात्म्येन व्यवस्थिताः ।।१।।
དགེ་བའི་རིན་ཆེན་འབྱུང་གནས་གང༌།
ཤེས་རབ་ཕ་རོལ་ཕྱིན་བྱང་ཆུབ།
ཐམས་ཅད་ཕ་རོལ་ཕྱིན་མ་དེར།
དེ་རང་ཉིད་ཀྱི་རྣམ་པར་གནས།

निश्प्रपञ्चा निराभासा निर्विकल्पा निरालया
निःस्वभावा परा सूक्ष्मा बिन्दुनादविवर्जिता ।।२।।
སྤྲོས་པ་མེད་ཅིང་སྣང་བ་མེད།
ཀུན་གཞི་མེད་ཅིང་རྣམ་རྟོག་མེད།
རང་བཞིན་མེད་ཅིང་མཆོག་ཏུ་ཕྲ།
སྒྲ་དང་ཐིག་ལེ་རྣམ་པར་སྤངས།

प्रज्ञापारमिता माता सर्वबुद्धोदया परा
त्रयानुपलब्धिरूपा सर्वज्ञज्ञानगोचरा ।।३।।
སངས་རྒྱས་ཐམས་ཅད་འབྱུང་བའི་མཆོག།
ཤེས་རབ་ཕ་རོལ་ཕྱིན་མ་ཡུམ༎
རང་བཞིན་དེ་ཡིས་མ་དམིགས་ནི།
ཀུན་མཁྱེན་ཡེ་ཤེས་སྤྱོད་ཡུལ་ལོ།

प्रज्ञापारमितां सम्यग् यो भावयितुम् इच्छति
तेनार्थतो नवश्लोकाश् चिन्तनीयाः समासतः ।।४।।

ཡང་དག་ཤེས་རབ་ཕ་རོལ་ཕྱིན།
གང་ཞིག་སྒོམ་པར་བྱེད་འདོད་པ།
ཚིགས་བཅད་དགུ་ཡི་དོན་ལ་ངེས།
བསམ་པར་བྱ་བ་བསྡུས་པའོ།

कर्मप्रभावसंभूतं षडायतनलक्षणम्
पुनर्भवम् इति ख्यातं प्रतिभासोपमं हि तत् ।।५।।
ལས་ཀྱི་མཐུ་ལས་ཡང་དག་བྱུང༌།
སྐྱེ་མཆེད་དྲུག་གི་མཚན་ཉིད་མེད།
སླར་ཡང་འབྱུང་བ་ཞེས་བརྗོད་པ།
མིག་ཡོར་ལྟ་བུར་བརྗོད་པ་ཡིན།

निर्मितं नगरं यद्वद् विलोकयति निर्मितः
तद्वत् पश्यति रूपाणि कर्मभिर् निर्मितं जगत् ।।६।।
སྤྲུལ་པའི་གྲོང་ཁྱེར་གང་དེ་བཞིན།
སྤྲུལ་པར་རྣམ་པར་བལྟ་བར་བྱ།
ལས་ཀྱིས་སྤྲུལ་པའི་འགྲོ་བ་ཡི།
ངོ་བོ་གང་ཡིན་པ་དེ་བཞིན་ནོ།

धर्मं देशयतः शब्दा ये केचित् श्रुतिगोचराः
प्रतिश्रुत्कोपमाः सर्वे प्रोद्भूतश्रुतिनः श्रुताः ।।७।।
གང་ལས་ཆོས་བསྟན་པ་ཡི་སྒྲ༎
འགའ་ཞིག་ཐོས་པའི་སྤྱོད་ཡུལ་ལོ།
བྲག་ཅ་ལྟ་བུར་ཐམས་ཅད་དུ།
རབ་ཏུ་རྨད་བྱུང་ཐོས་མ་ཐོས།

आघ्रतं स्वादितं तथा स्प्रष्टं विषयलालासैः
स्वप्नतुल्यम् इदं सर्वम् उपलब्धं विद्यते ।।८।।
བསྣམས་དང་མྱངས་དང་གང་ཡང་ནི།
རེག་པའི་ལུས་ལ་རོལ་པ་ཡིས།
འདི་དག་རྨི་ལམ་ལྟ་བུ་སྟེ།
ཐམས་ཅད་དམིགས་པ་ཡོད་མ་ཡིན།

मायायन्त्रो नरो यद्वद् भिन्नां चेष्टां करोति वै
तद्वद् चेष्टां करोत्येव देहयन्त्रो निरात्मकः ।।९।।
མི་གང་སྒྱུ་མའི་འཁྲུལ་འཁོར་བཞིན།
ཐ་དད་བསམ་པས་བྱེད་དེ་ཡི།
བདག་མེད་ལུས་ཀྱི་འཁྲུལ་འཁོར་གང༌།
བསམ་པས་བྱེད་པ་དེ་བཞིན་ནོ།

नामोपलब्धयो याश् प्रतिलक्षणसमुद्भवाः
मरीचिसदृशाश् चैते दृष्टनष्टाः विलक्षणाः ।।१०।।
སྣ་ཚོགས་ཉེ་བར་དམིགས་གང་ཡང༌།
སྐད་ཅིག་སོ་སོར་ཡང་དག་འབྱུང༌།
འདི་དག་སྨིག་རྒྱུ་ལྟ་བུར་གང༌།
མཐོང་བ་ཉམས་པས་མཚན་ཉིད་བྲལ།

प्रतिबिम्बनिभं ग्राह्यम् अनादिचित्तसंभवम्
तदाकारं विज्ञानम् अन्यान्यप्रतिबिम्बवत् ।।११।।
གཟུགས་བརྙན་ལྟ་བུར་གཟུང་བར་བྱ།
ཐོག་མེད་སེམས་ལས་ཀུན་ཏུ་འབྱུང༌།
དེ་རྣམ་པ་དང་རྣམ་པར་ཤེས།
ཕན་ཚུན་དུ་ནི་གཟུངས་བརྙན་བཞིན༎

ध्यायिनां स्वच्छसंताने यज्ज्ञानेन्दुसमुद्भवम्
उदकचन्द्रोपमं तद्धि प्रत्यक्षं विद्यते ।।१२।।
བསམས་པས་དད་པའི་རྒྱུད་ལ་གང༌།
ཡེ་ཤེས་དབང་པོ་ཡང་དག་འབྱུང༌།
ལྟེང་ཀའི་ཟླ་བ་ལྟ་བུར་གང་༎
དེ་བཞིན་མངོན་སུམ་ཡོད་མ་ཡིན།

योगिनाम् अपि यज्ज्ञानं तद् अप्याकाशलक्षणम्
तस्माज्ज्ञानं ज्ञेयं सर्वम् आकाशलक्षणम् ।।१३।।
རྣལ་འབྱོར་པས་ཀྱང་ཡེ་ཤེས་གང༌།
དེ་ཡང་ནམ་མཁའི་མཚན་ཉིད་དོ།
དེ་ཕྱིར་ཤེས་དང་ཤེས་བྱ་གང༌།
ཐམས་ཅད་ནམ་མཁའི་མཚན་ཉིད་དོ།

इति चिन्तयतः तत्त्वं सर्वभावेष्वनाश्रितम्
बोधिप्रणिधिचित्तेन ज्ञानम् अग्रं भविष्यति ।।१४।।
རང་བཞིན་རྣམས་ལ་གནས་མེད་པ།
དེ་ཉིད་དེ་ལྟར་བསམ་པར་བྱ༎
བྱང་ཆུབ་སྨོན་པའི་སེམས་ལས་ནི།
ཡེ་ཤེས་མཆོག་ནི་འབྱུང་བར་འགྱུར།

आर्याष्टसाहस्रिकायाः प्रज्ञापारमितायाः पिण्डार्थः समाप्तः ।।
कृतिरियं श्रीकम्बलाम्बरपादानाम् ।। 
ཀུན་ཏུ་རྟོགས་པ་ཐམས་ཅད་སྤངས།
འདི་དེ་མཆོག་ཏུ་ཤེས་པར་བྱ།
གང་དུ་རྣལ་འབྱོར་པ་གནས་པ།

མངོན་སུམ་ཀུན་མཁྱེན་བཅོམ་ལྡན་འགྱུར།
༄༅། །རྒྱ་གར་སྐད་དུ།
शिक्षासमुच्चयकारिका
ཤིཀྵ་ས་མུཙྪ་ཡ་ཀཱ་རི་ཀཱ།
བོད་སྐད་དུ། བསླབ་པ་ཀུན་ལས་བཏུས་པའི་ཚིག་ལེའུར་བྱས་པ།
སངས་རྒྱས་དང་བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའ་ཐམས་ཅད་ལ་ཕྱག་འཚལ་ལོ། །


यदा मम परेषां च भयं दुःखं च न प्रियम् ।
तदात्मनः को विशेषो यत्तं रक्षामि नेतरम् ॥ १ ॥
འདི་ལྟར་བདག་དང་གཞན་དག་ཀྱང། །
འཇིགས་དང་སྡུག་བསྔལ་མི་འདོད་ན། །
བདག་དང་བྱེ་བྲག་ཅི་ཡོད་ན། །
གང་དེ་བསྲུང་ལ་གཞན་མི་བསྲུང། །
दुःखान्तं कर्तुकामेन सुखान्तं गन्तुमिच्छता ।
श्रद्धामूलं दृढीकृत्य बोधौ कार्या मतिर्दृढा ॥ २ ॥
སྡུག་བསྔལ་མཐར་འབྱིན་འདོད་པ་དང། །
བདེ་བའི་མཐར་ཡང་འགྲོ་འདོད་པས། །
དད་པའི་རྩ་བ་བརྟན་བྱ་སྟེ། །
བྱང་ཆུབ་ལ་ཡང་བློ་བརྟན་བྱ། །
(शिक्षादरो) महायानाद्बोधिसत्त्वस्य संवरः ।
मर्मस्थानान्यतो विद्याद्येनानापत्तिको भवेत् ॥ ३ ॥
བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའི་སྡོམ་པ་ནི། །
རྒྱས་པར་ཐེག་པ་ཆེ་ལས་འབྱུང། །
གང་གིས་ལྟུང་བར་མི་འགྱུར་བའི། །
གནད་ཀྱི་གནས་རྣམས་འདིར་རིག་བྱ། །
आत्मभावस्य भोगानां त्र्यध्ववृत्तेः शुभस्य च ।
उत्सर्गः सर्वसत्त्वेभ्यस्तद्रक्षा शुद्धिवर्धनम् ॥ ४ ॥
བདག་གི་ལུས་དང་ལོངས་སྤྱོད་དང། །
དགེ་བ་དུས་གསུམ་སྐྱེས་པ་རྣམས། །
སེམས་ཅན་ཀུན་ལ་བཏང་བ་དང། །
དེ་བསྲུང་དག་པ་སྤེལ་བའོ། །
परिभोगाय सत्त्वानामात्मभावादि दीयते ।
अरक्षिते कुतो भोगः कि दत्तं यन्न भुज्यते ॥ ५ ॥
སེམས་ཅན་རྣམས་ཀྱིས་ལོངས་སྤྱད་ཕྱིར། །
ལུས་ལ་སོགས་པས་བསྲུང་བར་བྱ། །
མ་བསྲུངས་ལོངས་སྤྱོད་གང་ལས་འོང། །
གང་མི་སྤྱོད་པ་ཅི་ཞིག་སྦྱིན། །
तस्मात्सत्त्वोपभोगार्थमात्मभावादि पालयेत् ।
कल्याणमित्रानुत्सर्गात्सूत्राणां च सदेक्षणात् ॥ ६ ॥
དེ་བས་སེམས་།ཅན་ལོངས་སྤྱོད་ཕྱིར། །
དགེ་བའི་བཤེས་གཉེན་མི་གཏོང་ཞིང། །
མདོ་སྡེ་དག་ལ་རྟག་བལྟ་བས། །
ལུས་ལ་སོགས་པ་བསྲུང་བར་བྱ། །
तत्रात्मभावे का रक्षा यदनर्थविवर्जनम् ।
केनैतल्लभ्यते सर्वं निष्फलस्पन्दवर्जनात् ॥ ७ ॥
དེ་ལ་ལུས་བསྲུང་གང་ཞེ་ན། །
གནོད་པར་འགྱུར་བ་སྤང་བ་སྟེ། །
དེ་ཀུན་གང་གིས་འཐོབ་ཅེ་ན། །
འབྲས་བུ་མེད་པའི་བྱེད་སྤངས་པས། །
एतत्सिध्येत्सदा स्मृत्या स्मृतिस्तीव्रादराद्भवेत् ।
आदरः शममाहात्म्यं ज्ञात्वातापेन जायते ॥ ८ ॥
དེ་ཡང་རྟག་ཏུ་དྲན་པས་འགྲུབ། །
དྲན་པ་ཤིན་ཏུ་གུས་ལས་འབྱུང། །
གུས་ནི་ཞི་བའི་ཆེ་བ་ཉིད། །
ཤེས་པར་གྱུར་ནས་བརྟུན་པས་སྐྱེད། །
समाहितो यथाभूतं प्रजानातीत्यवदन्मुनिः ।
शमाच्च न चलेच्चितं बाह्यचेष्टा निवर्तनात् ॥ ९ ॥
མཉམ་གཞག་ཡང་དག་ཇི་བཞིན་དུ། །
ཤེས་པར་འགྱུར་ཞེས་ཐུབ་པས་གསུངས། །
ཕྱི་རོལ་གཡོ་བ་བཟློག་པ་ཡིས། །
སེམས་ནི་ཞི་ལས་མི་གཡོ་ཞིང། །
सर्वत्रापचलो मन्दमतिस्निग्धाभिभाषणात् ।
आववर्जयेज्जनं भव्यमादेयश्चापि जायते ॥ १० ॥
ཀུན་དུ་མི་རྒོད་འཇམ་པ་དང། །
རན་ཅིང་མཉེན་པར་སྨྲ་བ་ཡིས། །
སྐལ་ཅན་སྐྱེ་བོ་འདུན་པར་འགྱུར། །
གཟུང་བར་འོས་པའང་སྐྱེ་བར་འགྱུར། །
अनादेयं तु तं लोकः परिभूय जिनाङ्कुरम् ।
भस्मच्छन्नो यथा वह्निः पच्येत नरकादिषु ॥ ११ ॥
འདི་ནི་གཟུང་འོས་མ་ཡིན་ན། །
འཇིག་རྟེན་རྒྱལ་བའི་མྱུ་གུ་བརྙས། །
ཐལ་བས་གཡོགས་པའི་མེ་བཞིན་དུ། །
སེམས་ཅན་དམྱལ་ལ་སོགས་པར་སྲེག །
रत्नमेघे जिनेनोक्तस्तेन सङ्क्षेपसंवरः ।
येनाप्रसादः सत्त्वानां तद्यत्नेन विवर्जयेत् ॥ १२ ॥
དེ་ཕྱིར་རྒྱལ་བས་སྡོམ་པའི་མདོར། །
གང་གིས་སེམས་ཅན་མ་དད་འགྱུར། །
དེ་ནི་བསྒྲིམས་ཏེ་རྣམ་སྤང་ཞེས། །
དཀོན་མཆོག་སྤྲིན་ལས་བཀའ་སྩལ་ཏོ། །
एषा रक्षात्मभावस्य भैषज्यवसानादिभिः ।
आत्मतृष्णोपभोगात्तु क्लिष्टापत्तिः प्रजायते ॥ १३ ॥
འདི་ནི་བདག་ལུས་བསྲུང་བ་སྟེ། །
སྨན་དང་གོས་ལ་སོགས་བཅས་པས། །
བདག་ལ་སྲེད་པས་ལོངས་སྤྱད་ན། །
ཉོན་མོངས་བཅས་པའི་ལྟུང་བར་འགྱུར། །
सुकृटारम्भिणा भाव्यं मात्रज्ञेन च सर्वतः ।
इति शिक्षापदादस्य भोगरक्षा न दुष्करा ॥ १४ ॥
ལེགས་སྤྱད་དག་ལ་བརྩམ་པར་བྱ། །
ཐམས་ཅད་ལ་ཡང་ཚོད་རིག་བྱ། །
དེ་ལྟས་བསླབ་པའི་གཞི་འདི་ལས། །
དེ་ཡི་ལོངས་སྤྱོད་བསྲུང་མི་དཀའ། །
स्वार्थविपाक वैतृष्ण्याच्छुभं संरक्षितं भवेत् ।
पश्चातापं न कुर्वीत न च कृत्वा प्रकाशयेत् ॥ १५ ॥
རང་དོན་རྣམ་སྨིན་སྲེད་སྤངས་པས། །
དགེ་བ་ཀུན་དུ་བསྲུང་བར་འགྱུར། །
འགྱོད་པར་ཡང་ནི་མི་བྱ་སྟེ། །
བྱས་པར་གྱུར་ཀྱང་བསྒྲག་མི་བྱ། །
लाभसत्कारभीतः स्यादुन्नतिं वर्जयेत्सदा ।
बोधिसत्त्वः प्रसन्नः स्याद्धर्मे विमतिमुत्सृजेत् ॥ १६ ॥
རྙེད་དང་བཀུར་སྟིས་འཇིགས་བྱ་ཞིང། །
ཁེངས་པ་རྟག་ཏུ་སྤང་བར་བྱ། །
བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའ་དད་བྱ་ཞིང། །
ཆོས་ལ་ཡིད་གཉིས་སྤང་བར་བྱ། །
शोधितस्यात्मभावस्यभोगः पथ्यो भविष्यति ।
सम्यक्सिद्धस्य भक्तस्य निष्कणस्येव देहिनाम् ॥ १७ ॥
ལུས་ནི་རྣམ་པར་སྦྱང་བྱས་ན། །
ཕན་པའི་ལོངས་སྤྱོད་འགྱུར་བ་སྟེ། །
འབྲས་ཆན་ལེགས་པར་ཚོས་པ་དང། །
གཟེགས་མེད་ལུས་ཅན་ཕན་པ་འདྲ། །
तृणच्छन्न यथा शस्यं रोगैः सीदति नैधते ।
बुद्धाङ्कुरस्तथा वृद्धिं क्लेशच्छन्नो न गच्छति ॥ १८ ॥
ཇི་ལྟར་ལོ་ཏོག་བཙས་ཁེབས་ན། །
ནད་ཀྱིས་ཞུམ་ཞིང་རྒྱས་མི་འགྱུར། །
དེ་ལྟར་སངས་རྒྱས་མྱུ་གུ་ཡང། །
ཉོན་མོངས་ཁེབས་ན་རྒྱས་མི་འགྱུར༑ །
आत्मभावस्य का शुद्धिः पापक्लेशविशोधनम् ।
सम्बुद्धोत्तयर्थसारेण यत्नभावे त्वपायगः ॥ १९ ॥
ལུས་ཀྱི་དག་པ་གང་ཞེ་ན། །
སྡིག་དང་ཉོན་མོངས་རྣམ་སྦྱོང་ཡིན། །
རྫོགས་སངས་རྒྱས་ཀྱིས་གསུངས་ཚུལ་དུ། །
འབད་པ་མེད་ན་ངན་འགྲོར་འགྲོ། །
क्षमेत श्रुतमेषेत संश्रयेत वनं ततः ।
सामाधानाय युज्येत भावयेदशुभादिकम् ॥ २० ॥
བཟོད་བྱ་ཐོས་པ་བཙལ་བར་བྱ། །
དེ་ནས་ནགས་སུ་གནས་པར་བྱ། །
མཉམ་པར་གཞག་ལ་བརྩོན་བྱ་ཞིང། །
མི་སྡུག་ལ་སོགས་བསྒོམ་པར་བྱ། །
भोगशुद्धिं च जानीयात्सम्यगाजीवशोधनात् ।
शून्यताकरुणागर्भेचेष्टितात्पुण्यशोधनम् ॥ २१ ॥
ཡང་དག་འཚོ་བ་སྦྱངས་པ་ཡིས། །
ལོངས་སྤྱོད་དག་པར་ཤེས་པར་བྱ། །
སྟོང་པ་སྙིང་རྗེའི་སྙིང་པོ་ཅན། །
བསྐྱེད་པས་བསོད་ནམས་དག་པར་འགྱུར། །
ग्रहीतारः सुबहवः स्वल्पं चेद मनेन किम् ।
न चातितृप्तिजनकं वर्धनीयमिदं ततः ॥ २२ ॥
གཟུང་བར་བྱ་བ་རབ་མང་ལ། །
འདི་ནི་ཉུང་ན་འདིས་ཅི་བྱ། །
ཤིན་ཏུ་ངོམས་པ་སྐྱེད་མ་ཡིན། །
དེ་ཕྱིར་འདི་ནི་འཕེལ་བར་བྱ། །
आत्मभावस्य का वृद्धिर्बलानालस्यवर्धनम् ।
शून्यताकरुणागर्भाद्दानाद्भोगस्य वर्धनम् ॥ २३ ॥
དེ་ལ་ལུས་འཕེལ་གང་ཞེ་ན། །
ལེ་ལོ་མེད་དང་སྟོབས་སྐྱེད་ཡིན། །
སྟོང་དང་སྙིང་རྗེའི་སྙིང་པོ་ཅན། །
སྦྱིན་པས་ལོངས་སྤྱོད་འཕེལ་བར་འགྱུར། །
कृत्वादावेव यत्नेन व्यवसायाशयौ दृढौ ।
करुणां च पुरस्कृत्य यतेत शुभवृद्धये ॥ २४ ॥
བརྩོན་དང་བསམ་པ་བརྟན་པར་ཡང། །
དང་པོ་ནན་ཏན་བྱས་ནས་ནི། །
སྙིང་རྗེ་མདུན་དུ་བཞག་ནས་ནི། །
དགེ་བ་སྤེལ་ལ་ནན་ཏན་བྱ། །
भद्रचर्याविधिः कार्यो वन्दनादिः सहादरात् ।
श्रद्धादीनां सदाभ्यासो मैत्री बुद्धाद्यनुस्मृतिः ॥ २५ ॥
བཟང་པོ་སྤྱོད་པའི་ཆོ་ག་བཞིན། །
ཕྱག་འཚལ་ལ་སོགས་གུས་པར་བྱ། །
དད་པ་ལ་སོགས་རྟག་ཏུ་བསྒོམ། །
བྱམས་དང་སངས་རྒྱས་སོགས་དྲན་བྱ། །
सर्वावस्थासु सत्त्वार्थो धर्मदानं निरामिषम् ।
बोधिचित्तं च पुण्यस्य वृद्धिहेतुः समासतः ॥ २६ ॥
དུས་རྣམས་ཀུན་དུ་སེམས་ཅན་དོན། །
ཆོས་ཀྱི་སྦྱིན་པ་ཟང་ཟིང་མེད༑ །
བྱང་ཆུབ་སེམས་ནི་མདོར་བསྡུ་ན། །
བསོད་ནམས་འཕེལ་བའི་རྒྱུ་ཡིན་ནོ། །
सिद्धिः सम्यक्प्रहाणानामप्रमादावियोजनात् ।
स्मृत्याथ सम्प्रजन्येन योनिशश्चिन्तनेन च ॥ २७ ॥
འགྲུབ་པ་ཡང་དག་སྤོང་རྣམས་ཏེ། །
བག་ཡོད་པ་དང་མ་བྲལ་ཞིང། །
དྲན་པ་དང་ནི་ཤེས་བཞིན་དང། །
ཚུལ་བཞིན་དུ་ནི་སེམས་པའོ། །
བསླབ་པ་ཀུན་ལས་བཏུས་པའི་ཚིག་ལེའུ་བྱས་པ།
མཁན་པོ་ཞི་བ་ལྷས་མཛད་པ་རྫོགས་སོ།། །།









      

No comments:

Post a Comment